رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون 20 همایش ارتقای ایمنی در شهرستان‌های استان برگزار شده است که در این راستا سه هزارو 300 نفر با مبانی ایمنی و ترافیک آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، پیمان بختیاری، با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی موتورسواران و کاهش سوانح رانندگی، اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع رایگان اقلام ایمنی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و کاهش آمار تلفات موتورسوان در تصادفات می‌شود، افزود: استفاده‌نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان مصدومان نیز هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.
این مسئول با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون با برگزاری ۲۰ دوره آموزشی، سه هزار و ۳۰۰ نفر از جمله راکبین موتور با مبانی ایمنی ترافیک آشنا شدند، گفت: این دوره‌ها با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه‌‌سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها، رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با موتور برگزار شده است.
بختیاری تصریح کرد: همچنین در حاشیه برگزاری این کلاس‌ها، ۶۰۰ کلاه ایمنی رایگان، ۱۲۰۰ برچسب ایمنی و قطعات لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ جلو و عقب، سیم ترمز و … نیز بین موتورسواران توزیع شد.
وی با تاکید براینکه این آموزش‌ها در طول سال ادامه دارد و به برگزاری چند دوره محدود نمی‌شود، گفت: امید است با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی موثر در جهت ارتقای فرهنگ موتورسواری در استان برداریم.