مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز از اجرای طرح راهداری نوروزی در این استان خبر داد و گفت: این طرح از 24 اسفندماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ علی زندی‌فر، در مراسم آغاز رزمایش طرح انتظامی- ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ استان البرز با اشاره کاهش آمار تصادفات استان طی سه سال گذشته اظهار کرد: راهداری البرز برای ارتقای ایمنی راه‌های استان در طول سال اقدامات متعددی انجام می‌دهد که حذف نقاط حادثه‌خیز یکی از آنهاست.
وی با اشاره به اینکه کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه همیشه نیازمند صرف بودجه‌های کلان نیست، افزود: گاهی با اصلاح یک نقطه یا اجرای یک پروژه کم هزینه می‌توان امنیت یک محور را افزایش داد.
این مسئول بیان کرد: به عنوان مثال در محور ماهدشت- اشتهارد برای مدتی آمار واژگونی وسائل نقلیه افزایش پیدا کرده بود که با بررسی‌های انجام شده و با نظر پلیس راه پروژه اصلاح شیب شیروانی را در نقاط مورد نیاز این محور در دستور کار قرار دادیم.
زندی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ کیلومتر از این محور اصلاح شیب شیروانی شده است، افزود: با اجرای این پروژه درصد تصادفات در این جاده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: همچنین با اجرای پروژه ایمن‌سازی در چهار نقطه آزادراه کرج- قزوین آمار تصادفات عابرین پیاده را در این محور کاهش دادیم.
وی در ادامه از اجرای طرح نوروزی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند در استان آغاز می‌شود و در حال حاضر ۸۰ اکیپ راهداری و پیمانکاری مشغول پاکسازی، خط کشی، اصلاح گاردریل و نیوجرسی، سیستم روشنایی، نقاط حادثه‌خیز هستند تا هدف ارتقای ایمنی راه‌های استان بیش از پیش محقق شود.
این مسئول توضیح داد: پروژه ایمن‌سازی راه‌های استان برای تعطیلات نوروزی از اواسط بهمن ماه سال جاری آغاز شده است و درکنار آمادگی برای راهداری نوروزی، طرح راهداری زمستانی نیز پابرجاست و ۱۱ راهدارخانه استان به همراه کلیه تجهیزات و ماشین‎آلات آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.