شهردار کرج از کسب رتبه سوم این نهاد در مجوز انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌های کشور خبر داد و گفت: تحقق این مهم، افتخاری بی سابقه در حوزه تامین منابع مالی شهر کرج به شمار می‌رود. مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اعلام این مطلب، اظهار داشت: بر اساس بند […]

شهردار کرج از کسب رتبه سوم این نهاد در مجوز انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌های کشور خبر داد و گفت: تحقق این مهم، افتخاری بی سابقه در حوزه تامین منابع مالی شهر کرج به شمار می‌رود.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اعلام این مطلب، اظهار داشت: بر اساس بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مجوز انتشار مالی شهرداری‌های کشور، با تضمین ۵۰ درصد اصل و سود آن از سوی دولت، توسط وزیر کشور امضا شد.

شهردار کرج ادامه داد: بر این اساس مجموعا ۲۰ هزار میلیارد ریال مجوز انتشار اوراق مالی با تضمین ۵۰ درصدی اصل و سود آن توسط دولت برای شهرداری کرج صادر شد که بر این اساس ۱۵ هزار میلیارد ریال آن در حوزه قطارشهری و ۵ هزار میلیارد ریال آن در حوزه توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهری کرج تخصیص یافته است.

به گفته کیانی مجموع اوراق مالی تخصیص یافته سال گذشته شهرداری کرج توسط وزارت کشور، ۶ هزار میلیارد بوده که در سال جاری با رشد ۲۳۳ درصدی به ۲۰ هزار میلیارد افزایش یافته است.

شهردار کرج در تشریح فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه تامین منابع مالی شهر گفت: برنامه ریزی مناسب، تدوین طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی، پیشرفت برنامه‌های توسعه حمل و نقل عمومی، پیگیری مستمر فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های تحولی در تامین منابع مالی، موجب رشد هدفمند این حوزه شده است.

گفتنی است ربته شهر کرج در جذب این منابع از سایر کلانشهرهای اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد پیشی گرفته و پس از تهران و قم حائز رتبه سوم در این حوزه شده است.