به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ شهردار کرج هزینه ساخت هر پارکینگ برای این دستگاه را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: حذف هر پارکینگ در روند ساخت و سازهای شهری، همین میزان ضرر را به شهر و شهروندان تحمیل می‌کند، پیش از ظهر امروز سه شنبه، پارکینگ طبقاتی شهرداری کرج واقع در بولوار […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ شهردار کرج هزینه ساخت هر پارکینگ برای این دستگاه را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: حذف هر پارکینگ در روند ساخت و سازهای شهری، همین میزان ضرر را به شهر و شهروندان تحمیل می‌کند، پیش از ظهر امروز سه شنبه، پارکینگ طبقاتی شهرداری کرج واقع در بولوار مولانا در منطقه ۸ شهرداری کرج با حضور مسئولان مدیریت شهری، شهروندان و اصحاب رسانه افتتاح شد.  

مهرداد کیانی در این مراسم ضمن تجلیل از تمامی دست اندرکاران طراحی و ساخت این مجموعه از گذشته تا امروز، هزینه ساخت این پروژه را ۱۲۵ میلیارد تومان با گنجایش ۲۵۰ دستگاه خودرو عنوان کرد.  

کیانی افزود: متاسفانه با عدم توجه به اهمیت پارکینگ در ساخت و سازها و صدور پایانکار برای بناهای فاقد پارکینگ‌ در گذشته، خسارات سنگینی به شهر و شهروندان تحمیل شده است. وی، تصریح کرد: هزینه و خسارت این بی توجهی امروز به دوش نسل جدید جامعه افتاده است.  

شهردار کرج، در بخش دیگری از گفته‌های خود به بیان برخی اقدامات دوره ششم مدیریت شهری پرداخت و بیان کرد: امسال ۸ کیلومتر از پروژه بزرگ بزرگراه شمالی افتتاح شد و با توجه به بودجه مناسبی که برای این طرح تعیین شده، سال آینده شاهد افتتاح کامل آن خواهیم بود.  

کیانی، اعتبار در نظر گرفته شده از سوی دولت و شهرداری برای این پروژه را ۷ هزار میلیارد عنوان کرد که نیمی از آن توسط دولت و نیم دیگر از سوی شهرداری تامین خواهد شد.  

وی، افتتاح ایستگاه Q در حوزه قطار شهری کرج و باغ موزه دفاع مقدس را از اهداف آتی این مجموعه ارزیابی و بیان کرد: همه این پروژه‌ها از سالهای گذشته روی زمین مانده بود که هم اکنون در حال اجراست.

این مسئول، با اشاره به تحولات حوزه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر اذعان کرد: کرج نخستین شهری است که حرکت به سمت کلانشهر پاک را با خرید اتوبوس‌های برقی آغاز کرده است.