طی سال 1402 بیش از 19 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخشهای محتلف اقتصادی اعم از صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و ساختمان، قرض الحسنه و ... با اولویت شرکتهای تعاونی و تولیدی توسط بانک توسعه تعاون استان البرز به متقاضیان تخصیص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان البرز طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹٫۷۹۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۴۳۴۲ فقره پرونده اعتباری به متقاضیان و فعالین اقتصادی در بخشهای مختلف اقتصادی استان پرداخت گردیده که حاکی از رشد بیش از ۶۱ درصدی پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ میباشد.

علی غیاثی مدیر شعب استان با تشریح عملکرد بانک طی سال گذشته و چشم انداز سال جاری در این حوزه اظهار داشت: اولویت و هدف اصلی بانک در برنامه ریزی های کلان، معطوف به حمایت حداکثری از فعالین اقتصادی به خصوص شرکتهای تعاونی و تولیدی و تقویت جایگاه بانک در زمینه اجرای تکالیف دولتی و پیشبرد اهداف حمایتی دولت محترم میباشد که بر همین اساس و در راستای توانمند سازی چرخه اقتصادی کشور بایستی از کلیه ظرفیت های بانک طی سال، حداکثر بهره برداری صورت پذیرد تا شاهد رشد و پیشرفت مطلوب در این زمینه باشیم که بررسی عملکرد سالانه و رشد ۶۱ درصدی پرداخت تسهیلات در استان موئید این امر میباشد.

وی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بالاخص تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را از دیگر دستاوردهای بانک در سال گذشته برشمرد که در این خصوص ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در حوزه ازدواج ، فرزندآوری، اشتغال و حمایت از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی به متقاضیان پرداخت گردیده که در این حوزه نیز آمار بیانگر رشد بیش از ۲۳ درصدی پرداخت تسهیلات میباشد که امیدواریم با تقویت منابع بانک بتوانیم عملکرد مطلوبی در این حوزه داشته باشیم.

غیاثی بخش صنعت و کشاورزی را از مهمترین اولویتهای بانک در چشم اندازها و برنامه ریزی کلان  دانسته و گفت: بیش از ۵۵ درصد تسهیلات سال گذشته بانک در استان البرز به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال به بخشهای صنعت و کشاورزی استان پرداخت گردیده که بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه تولیدات حوزه صنعت و کشاورزی استان در سیاستهای بانک بوده و تقویت صنایع و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی مورد تاکید مجموعه مدیریت بانک قرار گرفته است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز در پایان با تاکید بر التزام عملی حداکثری بانک در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: اقتصاد تعاونی محور و حمایت از شرکتهای تعاونی مصداق بارز مشارکت مردم در زمینه تولید بوده و با مشارکت مستقیم آحاد جامعه در زمینه تولید از طریق ایجاد تعاونی و تقویت شرکتهای تعاونی شاهد افزایش قدرت اقتصادی کشور و تحقق شعار سال خواهیم بود.