رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم باید بطور مستقیم در مدیریت شهر دخیل باشند و بدون کمک آنها اداره شهر کار بسیار دشواری است.

 به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مهدی چمران در آیین آغاز به کار معتمدین شورای شهر در ترکیب هیات امنای محلات ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مردم در شورا یاری‌ها باید پیگیر آبادانی و پیشرفت محله‌های خود باشند.

وی افزود: تهران شهر کوچکی نیست، برخی محلات قدیمی تهران به اندازه یک شهر جمعیت دارند، که این موضوع اداره این شهر را با ۲۱ نفری که عضو شورای شهر هستند مشکل می‌سازد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: قبلا نیز بحث تشکیل شورا یاری‌ها بیان شده و به مرحله برگزاری انتخابات هم رسیده بود ولی به دلیل مشکلاتی مانند قانون اساسی، قانون شوراها و موارد دیگر هیچ موقع به نتیجه مطلوب نرسید.

چمران با بیان اینکه در هیچ شهری به اندازه تهران نیاز به طرح شورا یاری‌ها نیست، ادامه داد: این شوراها با خیال آسوده بدون دخالت نهادهای دیگر و طی نظارت مستقیم شورای شهر به کار خود خواهد پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اهمیت مردم محور شدن مدیریت شهر گفت: شورای اسلامی شهر تهران معتمدینی را در ۳۵۲ محله انتخاب کرده که هم جزو هیات امنای محلات و هم نماینده و ناظر شورا باشند.

ناصر امانی ادامه داد: این همایش نیز قدم رو به جلویی برای مردمی سازی مدیریت شهری است، ما نه تنها مدیریت شهری را باید مردمی اداره کنیم، بلکه از دیگر نهادها نیز درخواست این کار را داریم تا نمایندگان خود را در شهر مشخص کنند

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش