مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به اعلام برنامه های هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی»پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ عبدالله دارایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با تبریک پیروزی جبهه مقاومت و پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم منحوس، به اعلام برنامه های هفته کار و کارگر پرداخت و گفت: امسال تعدادی از کارگران و کارکنان مجموعه های تولیدی و صنعتی به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و امیدواریم بتوانیم تعداد نفرات بیشتری از کارگران که در سالهای گذشته متقاضی دیدار با معظم له هستند را در این برنامه شرکت دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه گفت: امسال برنامه های مختلفی با همکاری شرکای اجتماعی و شوراهای اسلامی کار و کانون بازنشستگان و مدیران محترم کل عضو شورای هماهنگی استان با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی اجرا خواهد شد که نخست روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برنامه غبارروبی و عطرافشانی ازمزار شهدای جامعه کاروتولید و دیدار با خانواده ایشان و بازدید از دو شرکت تولیدی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد با حضور معاون محترم وزیر را خواهیم داشت.

عبدالله دارایی افزود: تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) و حضور کارگران در بهشت زهرا (س) و افتتاح پایگاه بسیج از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود. برپایی میز خدمت در تمامی مصلی های نماز عبادی سیاسی جمعه توسط مدیران ادارات و همچنین کاریابی ها و مراکز مشاوره شغلی و کار آفرینی استان نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به برنامه برپایی شیفت ایثار در کارخانه ها در جهت مصارف عام المنفعه یا کارهای جهادی که بصورت خودجوش از سوی کارگران عزیز اجرا می شود، گفت: در این هفته همایش جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه در یکی از واحدهای تولیدی کرج و آیین تجلیل از کارفرمایان سلامت محور و خانه های بهداشت نمونه استان نیز با حضور مقامات کشوی و استانی برگزار و در حال برنامه ریزی برای دیدار و ملاقات صمیمی کارگران با نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و سایر امامان محترم جمعه و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی برای انعکاس مستقیم مطالبات و درخواست های کارگران عزیز هستیم.

دارایی گفت: یکی از موضوعاتی که چند سالی است پیگیری می شود، برنامه راهیان پیشرفت برای دانش آموزان مدارس و آشنایی آنان با محیط های صنعتی و تولیدی است که امسال این برنامه با مشارکت ۱۶ شرکت فعال استانی برگزار و متقابل نیز کارفرمایان برتر استانی در ۱۶ مدرسه با عنوان سفیران تولید با دانش آموزان عزیز صحبت و دیدار خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: برپایی اردو جهادی با عنوان محرومیت زدایی و کمک به جامعه کارگران، مسابقات فرهنگی ورزشی و تجلیل از کارگران جوان دارای سه فرزند نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در هفته کار و کاگر خواهد بود. برگزاری مسابقه کتابخوانی در شرکتها و جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان روابط کار به منظور تبیین قوانین کار و کارگری در محیط های تولیدی و صنعتی و کار نیز پیش بینی و اجرا خواهد شد.

دارایی گفت: یکی از مهمترین برنامه های این هفته امسال برگزاری یادواره شهدای کارگری است که در محیط های کار و تولید برگزار و در قالب کمکهای مومنانه نیز۵۰۰ بسته حمایتی توسط بسیج تدارک و به جامعه هدف اهدا خواهد شد.

اجرای طرح پایش سلامت و غربالگری بیماری های خاص و شایع خانواده کارگران با همکاری خانه کارگر و تامین اجتماعی با حضور در کارخانجات، آموزش همگانی ایمنی و بهداشت با همکاری معاونت روابط کار، افتتاح چنین پروژه تولیدی و صنعتی در شهرستان های استان و همچنین سفر معاونین محترم وزیر به استان برای دیدار با کارگران شرکت های مختلف تولیدی و صنعتی و ده ها برنامه دیگر از دیگر اقدامات این هفته می باشد.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش