مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: برای تکمیل طرح ها و پروژه های ملی و استانی، بیش از ۴هزارو ۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار لازم است که در «طرح نشاندار کردن مالیات ها» بیش از ۲هزارو ۸۲۰ میلیارد ریال آن با مشارکت و انتخاب مودیان در استان البرز تامین اعتبار شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل […]

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: برای تکمیل طرح ها و پروژه های ملی و استانی، بیش از ۴هزارو ۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار لازم است که در «طرح نشاندار کردن مالیات ها» بیش از ۲هزارو ۸۲۰ میلیارد ریال آن با مشارکت و انتخاب مودیان در استان البرز تامین اعتبار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان البرز، رضا برهانی نیا ضمن تشکر از مشارکت فعالانه مودیان محترم در ارایه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیاتهای متعلقه اظهار داشت: با اجرای طرح »نشاندار کردن مالیات ها» تا ۱۵ مردادماه سال جاری بیش از ۱۲۷۸۳ مودی در استان البرز با انتخاب فرم تبصره ۱۰۰ در این طرح مشارکت نمودند، که از میان ۱۵ پروژه در حال اجرا در استان ۱۰ طرح و پروژه با مبلغ بیش از ۲هزارو ۸۲۰میلیارد ریال از محل پرداختهای مالیاتی مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل تامین اعتبار گردیده است.
وی در ادامه افزود:کل میزان اعتبار لازم برای طرح ها و پروژه های معرفی شده در استان البرز بالغ بر ۴هزارو ۸۱۵ میلیارد ریال می باشد که مبلغ ۲هزارو ۸۲۰ میلیارد ریال معادل ۵۹ درصد آن با مشارکت فعالانه مودیان از محل مالیات پرداختی با انتخاب مودیان تامین اعتبار شده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان البرز بیان داشت: یکی از اقدامات جدیدو خوب سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری در راستای مردمی کردن اقتصاد «نشاندار کردن مالیات ها»این بود که امکان انتخاب محل خرج کرد مالیات های پرداختی از سوی مودیان فراهم گردید، که با این اقدام شایسته سازمان، در کشور ۱۳۲۰ طرح و پروژه بطور کامل توسط اصناف از این مسیر تامین اعتبار شد.
وی در ادامه گفت: این اقدام نه تنها موجب افزایش اعتماد عمومی شده، بلکه انگیزه و تمایل مودیان را به پرداخت مالیات و مشارکت فعالانه در طرح های ملی و استانی را موجب گردیده است.
ایشان تصریح کرد: براساس این طرح، به صاحبان مشاغل این امکان ارایه شد تا در زمان تایید فرم تبصره ماده ۱۰۰ محل خرج کرد مالیات های پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح اولویت دار ملی و استانی تعیین کنند و به این شکل مشارکت موثری در توسعه و اجرای طرحهای سازنده داشته باشند.
برهانی نیا خاطر نشان کرد: طرح های عمرانی بر اساس ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استانها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی گردیده است .
وی افزود: به موجب آیین نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به طرح ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می رساند و این سازمان نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به طرح مورد نظر، نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه آنها اقدام می نماید.
گفتنی است؛ در استان البرز بیشترین مشارکت مودیان مربوط به طرح و پروژه های سالن ۶ هزار نفری کرج با ۲۶۳۸ مودی، احداث راه ارتباطی خور-عرب آباد با ۱۷۹۰ مودی و آبرسانی به شهر ها و روستا های استان البرز با ۱۳۴۵ مودی بوده است که در جهت تکمیل این طرح با اداره کل امور مالیاتی البرز مشارکت شده است.