نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار در موسسه خیریه مهر سهیلا با حضور دکتر رضا نکوئیان مدیر مرکز تحقیقات موسسه و عضو هیات مدیره و ناصر امینی علویجه مدیر عامل موسسه و معاونین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ با توجه به اهمیت جایگاه اصحاب رسانه در کشور و تعامل مناسب این قشر از جامعه در جهت بهبود اطلاع رسانی در تمام عرصه های کشور موسسه خیریه مهرسهیلا در یک نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار، با حضور دکتر رضا نکوئیان مدیر مرکز تحقیقات موسسه و عضو هیات مدیره و ناصر امینی علویجه مدیر عامل موسسه و معاونین  جلسه ای را با جمعی از اصحاب رسانه البرز برگزار کردند.

در این جلسه ابتدا ناصر امینی مدیر عامل موسسه خیریه مهر سهیلا توضیحی کوتاه از نحوه تشکیل این موسسه ارائه دادند؛ فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ با مجوز رسمی از استانداری استان البرز شروع کردیم و برپایه مصداق بیت چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار فعالیت می‌کند و ما در این مجموعه حامی بیماران مبتلا به سرطان هستیم.

به گفته مدیرعامل این موسسه، بانو سهیلا در سال ۱۳۹۱ براثر بیماری سرطان درگذشت و طبق وصیت وی موسسه مهر سهیلا درسال ۱۳۹۳ پس از طی مناسبات اداری تاسیس شد، فنداسیون یک موسسه خیریه، هیئت امنای آن است که شامل ۶۶نفر می‌باشد، در قسمت مالی ۲۸نفراز صنعتگران پلاستیک و ۱۰نفر پزشک و تعدادی از بازاریان و اصناف مجموعه ما را حمایت می کنند.

مدیرعامل موسسه اظهار داشت: با تدوین و تصویب اساسنامه که بر پایه ی علمی بنا شد، این موسسه فعالیت خود را در سال ۱۳۹۴ بصورت جدی آغاز کرد و درکنار آن نظام نامه ای با اهداف موسسه تنظیم شد که در سه حوزه انجام می‌شود؛ اولین مورد نیاز به نیروی انسانی طبق گزینش کاملا تخصصی با مدارک تحصیلی مربوطه و مددکاری می باشد.

امینی تصریح کرد: این موسسه از ابتدا با یک سیستم کاملا مکانیزه با ناظر عالی شروع بکار نمود و پرستاران متخصص در تامین نیازهای درمانی و داروها و خدماتی که نیاز دارند را تامین کرد؛ در این راستا با تنظیم قراردادهایی با هلال احمر و آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی و خدمات شهری بسته شد که تشکیل پرونده و معرفی نامه و حواله در جهت دریافت خدمات به بیماران صادر می‌شود.

ناصر امینی تاکید کرد: سرلوحه اهداف موسسه مهرسهیلا، آموزش، پیشگیری و درمان است. لذا کلاسهای آموزشی در جهت احیای عزت نفس و توجه به نیازهای مختلف بیماران برگزار می‌شود، همچنین در حوزه تغذیه و آموزش و مشکلات روحی روانی بیماران از وجود مشاوران و کارشناسان استفاده میکنیم. همچنین برای سایر اعضای خانواده که تحت تاثیر ودر مجاورت بیمار هستند خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می‌شود.

مدیر عامل موسسه مهر سهیلا ادامه داد: خدای مهربان را شاکر و سپاسگزاریم،که به برکت همراهی عزیزان خیر، گام های بسیار مفیدی جهت ارائه خدمات به درمانجویان برداشته ایم و یقین داریم که هنوز در اول راهیم و به مدد و یاری همه شما سروران گرانمایه نیازمندیم.

درادامه خانم میرزکی مدیرمالی موسسه مهر سهیلا گفت: باتوجه به ارتباط و انعقاد قراردادهایی که با کمیته امداد و امداد گران عاشورا داریم، درصدی از هزینه را که به ما تعلق گرفته را پرداخت می‌کنیم، در واقع تلاش ما اینست که هزینه درمان و داروی بیمار را به صفر برسانیم همچنین براساس برآورد مدارک وشرایط بیمار و بیمه تکمیلی و نتایج مصاحبه مددکار، به پرونده درمان شونده کمک کنیم.

موسسه خیریه مهر سهیلا ب همکاری و تبادل دانش-اطلاعات و تجارب با مؤسسات همکار و جذب خیرین نیکوکار و متخصصین مجرب در بخش های مختلف ، تشخیص، مددکاری، مدیریت مالی ، روش های نوینی را برای بهره برداری حداکثری از منابع به کار برده است تا بتواند به مدد جویان و بیماران کم توان مالی در تقابل با این بیماری به بهترین شکل خدمات ارائه نماید.

هدف نهایی کلیه اعضاء و کارکنان مهر سهیلا خدمت به جامعه است. زیرا بر این باورند که تمامی افراد جامعه در قبال زیبایی ها و زشتی های جامعه مسئول و سهیم اند از اینرو می کوشند با خدمت رسانی محض رضای خدا اولاً سرور و غرور ناشی از رفتار خداپسندانه و مفید بودن را به خود هدیه کنند و بعد از آن، امید و لبخند را به شاهدان عملکرد خویش پیشکش کنند.

دکتر رضا نکوئیان استاد دانشگاه و خزانه دار موسسه خیریه مهر سهیلا گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۲۷ نفر از درمانجویان این موسسه بهبودی کامل یافته و به زندگی بازگشته اند؛ خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی درمان، ۹۵ درصد از کودکان سرطان حاد خون در کشور قابل درمان هستند .

نکوئیان خاطر نشان کرد: در پروسه درمان این بیماری آشنایی با پیش آگاهی و پیشگیری، تشخیص های زود هنگام و نیز ترغیب مردم به غربالگری در درمان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این مسئول در نهایت یادآور شد: آزمایشات ژنتیک و ادواری، رژیم غذایی و تغذیه مناسب، و عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی در شناخت و کنترل این بیماری بسیار مفید خواهد بود.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش