یادداشت: حشمت اله بهادریبرخورد نامناسب کادر درمان در بیمارستانها میتواند به اشکال مختلفی ظاهر شود، از جمله بیاحترامی به بیماران، عدم پاسخگویی به نیازهای آنها، عدم توجه به دردهایشان و حتی توهین و تحقیرکه این نوع برخوردها میتوانند تاثیرات منفی جدی بر سلامت جسمی وروحی روانی بیماران بگذارد. رعایت منشور اخلاقی بیمار و کادر درمان […]
یادداشت: حشمت اله بهادریبرخورد نامناسب کادر درمان در بیمارستانها میتواند به اشکال مختلفی ظاهر شود، از جمله بیاحترامی به بیماران، عدم پاسخگویی به نیازهای آنها، عدم توجه به دردهایشان و حتی توهین و تحقیرکه این نوع برخوردها میتوانند تاثیرات منفی جدی بر سلامت جسمی وروحی روانی بیماران بگذارد.
رعایت منشور اخلاقی بیمار و کادر درمان همواره مورد تأکید متولیان وزارت بهداشت بوده و پاسخ گویی به پرسشهای درمانی مردم در مراکز درمانی خواستهای به حق و منطقی است؛چراکه بیماران در دوران بیماری به اندازه کافی درگیر آسیبهای جسمی و روحی بیماری خود هستند و تنها همدردی و همنوایی کادر درمان میتواند التیام بخش روح و روان آنها باشد.
حوزه بهداشت و درمان یکی از نهادهایی است که حجم گستردهای از فعالیتها در آن انجام میگیرد. با توجه به حساسیت این حوزه و مراجعات فراوان مردم به بیمارستانها، امکان بروز خطاها و اشتباهات عمدی و یا سهوی وجود دارد
همین امر سبب شکایت مردم از بیمارستان به علل مختلفی همچون برخورد نامناسب پرسنل بیمارستان با مردم و بیمار، عدم توجه به درمان، سهل انگاری و بی مبالاتی کادر درمان بیمارستان، عدم وجود امکانات ضروری و مواردی از این قبیل میباشد.
اگر بیمار احساس کند که پزشک یا پرستار، نه در مقابل او، بلکه در کنار او ایستاده وبهخوبی به حرفهای آنان گوش میدهد ،نهایت همکاری را با پرسنل مرکز درمانی خواهند داشت.
چنانچه پرسنل و کادر درمان ،بتوانند این حس را به بیمار القا کنند؛ باید تلاش کنند گلایههای او را پراهمیت بشمارند و به او اطمینان دهند که در راستای رفع مشکلات وی، اقدامات لازم را انجام خواهند داد؛ حتی اگر به بخش آنها مربوط نباشد ،دلایل رفتار مناسب پزشک و کادر درمان با بیمار و برخورد درست با آنها به احترام متقابل منجر خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
Monday, 9 June , 2025