طی مراسمی به مناسبت ۵ خرداد روز ملی حمایت از خانواده زندانیان از ۲۰۰ خانواده فعال زندانی با اهدا ۲ میلیارد ریال تقدیر به عمل آمد و از فعالیت های موثر آنان در حفظ خانواده خود تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ در این مراسم که با حضور جمعی از خانواده های موفق زندانیان استان البرز و همچنین معاون نظارت بر زندان های دادگستری البرز، مدیر کل زندان های استان، مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان ها و جمعی از مسئولین زندان های استان البرز برگزار گردید به قید قرعه تعداد ۲۱ خانواده زندانی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس دریافت کردند.

اسماعیل جمیاری مدیر کل زندان های استان البرز ضمن گرامیداشت این روز و تشکر از کسانی که این روز را نام گذاری کرده اند، گفت: ثبت این روز در تقویم ملی کشور اتفاق خوشایندی است که صورت گرفته اما صرف نامگذاری مشکلی را حل نمی کند بلکه باید حمایت همه جانبه از این قشر محروم و زجر کشیده با تمام توان و ظرفیت صورت گیرد.

جمیاری با تاکید بر بی گناه بودن خانواده های زندانیان در انجام جرم زندانی ها گفت: این سزاوار نیست کسانی که در شکل گیری جرم نه تنها نقشی نداشته اند بلکه بی گناه نیز بوده اند در تحمل کیفر سهیم باشند و باید حساب این خانواده ها را از مجرمین جدا دانست.

مدیر کل زندان های استان البرز اهدای جهیزیه به نوعروسان و فرزندان خانواده های زندانی، توزیع تبلت بین فرزندان دانش آموز زندانی، توزیع بسته های حمایتی به خانواده های نیازمند زندانی و آزادی زندانیان بدهکار از زندانهای استان را از اقدامات ویژه حمایتی اداره کل زندان های استان البرز برشمرد که توسط ستاد دیه، انجمن های پنج گانه حمایت از زندانیان، مرکز نیکوکاری شهدای زندان ها با کمک خیرین نیک اندیش استان صورت پذیرفته است.

جمیاری در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب و دیدگاه رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان ها در بحث حمایت از خانواده زندانیان اظهارداشت: در استان البرز و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته روز های پنج شنبه به خانواده زندانیان و سرکشی از آنان اختصاص یافته که در خلال این سرکشی ها به مشکلات قضایی و معیشتی آنها نیز پرداخته می شود.

رئیسیان زاده مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان ها نیز مظلومیت، خاطر آسوده زندانیان و امید به بازگشت به آغوش گرم خانواده را از جمله مواردی برشمرد که خانواده زندانیان را با اهمیت می سازد و اذعان کرد: زمانی که زندانی آزاد می شود اولین مأمنی که به آن باز می گردد خانواده است و زمانی که خانواده این مأمن را برای او گرم سازد او دیگر به زندان باز نمی گردد و زندگی جدیدی را آغاز می کند.

دکتر یاوری معاون نظارت بر زندان های البرز نیز مسیر فعلی خانواده های موفق زندانی را مسیر درست ارزیابی کرد و از آنان خواست تا این مسیر را به درستی و تا انتها ادامه دهند.

در پایان این مراسم تعداد ۳۰ زندانی بدهکار مالی نیز از زندان های استان البرز آزاد شدند و به همراه خانواده خود به خانه بازگشتند. لازم به ذکر است اردوی زیارتی به امام زاده طاهر(ع) کرج، قرائت زیارت عاشورا و تجدید میثاق با شهدا نیز از برنامه های این مراسم بود.

  • نویسنده : vatanbidar
  • منبع خبر : http://prisons.ir/