وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به تأمین برق برای واحدهای صنعتی کشور گفت: موافقت نامه تأمین در تولید پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید با همکاری وزارت نیرو وتوسط واحدهای صنعتی بزرگ صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ علیرضا رزم حسینی درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اسنان البرز درشرکت زرماکارون در ساوجبلاغ افزود: همچنین به همین منظور بالغ بر سه هزار مگاوات برق در واحدهای صنعتی و معدنی توسط خود این واحدها نیروگاه زده شده تا مشکل برق کشور و واحدهای صنعتی وتولیدی تأمین شود.

وی اضافه کرد: موافقت نامه پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید نیز با همکاری وزارت نیرو و واحدهای صنعتی بزرگ صورت گرفته تا ازطریق خود واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای بزرگ ومعدنی، نیاز کشور را در این بخش تأمین کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه  مصرف برق صنعتی کشور سال گذشته ٢٠ درصد افزایش داشته اظهارداشت: با وجود تحریم های اخیر و با وجود تمام مشکلات تراز تجاری کشورمان درسال گذشته به رقمی معادل ٧۴ میلیارد دلار رسید و رشدی هشت درصدی داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین با وجود شرایط کرونایی شاهد بودیم که حجم مبادلات تجاری در بیش از ۵٠ رشته صنعتی درفروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به عملکرد این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: همچنین دربخش معدن، تعداد معادن کشف شده قطعی به ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بود و درحوزه واگذاری ۶ هزار معدن راکد در ۳۱ استان آزاد سازی  که یک فرصت جدید برای سرمایه گذاری است.

رزم حسینی تسهیل سازی صدور مجوزها را یکی دیگر از اقدامات وزارتخانه عنوان وتصریح کرد: هدف ما این است که روند فعالیت وکسب وکار برای فعالان اقتصادی با کمترین مانع انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین برای تأمین آب صنایع بزرگ اقداماتی انجام شده که انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران به طول ٨٢٠ کیلومتر انجام شده و تا خراسان رضوی و اصفهان ادامه می یابد.

رزم حسینی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۳۱ هزار مصوبه درکشور داشتیم عنوان کرد: ۷۰ درصد از این مصوبات اجرا شده است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت دربخش دیگری ازسخنان خود به مسئولیت پذیری اجتماعی توسط شرکت های بزرگ اشاره وخاطرنشان کرد: هدف ما بر این است که خیرین توسعه را از روستاها شروع کرده وتوسط شرکت های علاقمند وداوطلب با کار آفرینی، آموزش کسب وکار وتوانمند سازی مردم نسبت به این مهم قدم برداریم.

رزم حسینی با اشاره به وجود بیش از سه هزار و ۵٠٠ واحد تولیدی و صنعتی در البرز افزود: به همین منظور امروز موافقت نامه خیرین توسعه با ١٢ واحد صنعتی وتولیدی بزرگ به امضا رسید.

وی درپایان افزود: برای جلوگیری ازمهاجرت روستاییان راهی نداریم جز اینکه ازظرفیت شرکت های تولیدی، صنعتی، معدنی وتجاری علاقمند بهره گیریم.

  • نویسنده : vatanbidar
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا