مدیرکل آموزش وپرورش البرزگفت: طرح سازگاری با کم آبی به منظور ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب دربستر شبکه آموزشی شاد مدارس این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ سالار قاسمی اظهارداشت: این طرح به منظور تقویت حس مسئولیت پذیری و آشنایی دانش آموزان با مبانی مصرف بهینه آب با توجه به کاهش میزان منابع آبی و افزایش درجه گرما در راستای افزایش مشارکت عمومی برای جلوگیری از هدر رفت آب اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه ایران با مشکل جدی کمبود آب رو به رو است، خاطرنشان کرد: هرکدام از ما درمقابل چگونه مصرف کردن از آب و نگهداری آن مسئول هستیم.

قاسمی بیان داشت: طرح سازگاری با کم آبی نیز به منظورجریان سازی مناسب برنامه های فرهنگی و آموزشی توسط دانش آموزان ومعلمان در بین خانواده ها عملیاتی شده است. دراین طرح به دنبال ترویج فرهنگ مدیریت آب به گفتمان رایج دانش آموزان درفضای مجازی مدارس وکانون خانواده هستیم.

قاسمی با بیان اینکه دانش آموزان با آموزش نحوه درست مصرف کردن آب، می توانند معلم کوچک خانه خود باشند، اضافه کرد: اگر انسان درکودکی نحوه درست زندگی کردن و رفتارهای مناسب را بیاموزد همانند نقشی در سنگ، در وجود او تا پایان عمر باقی می ماند.

وی یادآورشد: به منظور استفاده درست ازمنابع طبیعی بویژه آب، باید در روش های زندگی خود اصلاحات وتغییرات اساسی ایجاد کنیم زیرا کشور از نظرمنابع آبی بسیار فقیر است.

وی با اشاره به اینکه باید به کودکان آموزش دهیم که تنها با رفتار ومصرف درست قادر به ادامه زندگی خواهیم بود وگرنه طبیعت بر ما سخت می گیرد، عنوان کرد: میزان بارش ها درکشور ما یک سوم متوسط دنیا است درحالی که میزان آب سرانه مصرفی ما در چند سال گذشته روند افزایشی داشته است.

قاسمی ادامه داد: وظیفه آموزش وپرورش فرهنگسازی و ایجاد هوشیاری و آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه استفاده بهینه ازمنابع طبیعی و آب است تا در آینده بتوانیم منابع ومنافع ملی را بهتر مدیریت کنیم.

مدیرکل آموزش وپرورش البرزگفت: بر اساس نظرکارشناسان، امسال بدترین نوع خشکسالی را در کشور تجربه می کنیم پس باید از منابع آبی موجود استفاده بهینه کرد و آب مایه زندگی را هدر نداد.

قاسمی درپایان افزود: فرهنگیان، مربیان ودانش آموزان فعال در تشکل های مختلف دانش آموزی مدارس البرز درقالب این طرح با انتشار پیام های آموزشی، نقاشی، عکس نوشته وفیلم کوتاه سعی می کنند درترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب ایفای نقش کنند. با سازگاری با کم آبی می توان از بحران آب پیشگیری کرد.

  • نویسنده : vatanbidar
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا