رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ، صنعت ساختمان را یکی از صنایع مهم کشور دانست و گفت: بی توجهی به استانداردها در ساخت و سازها میزان آسیب پذیری در زمان وقوع حوادث طبیعی را بالا بردن و زیانبار است.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ غلامرضا شریعتی در بازدید از یک کارخانه ساخت قطعات بتنی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز، ایجاد واحد تحقیق و توسعه را راهی برای پیشبرد صنعت  بتن عنوان کرد و افزود: با رشد و گسترش این صنعت و خلق دانش جدید می توان در این بخش تحول ایجاد کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تدوین استانداردهای کارخانه ای گفت: اگر استانداردهای کارخانه ای نسبت به استانداردهای ملی برتری داشته باشند بیانگر پویایی آن مجموعه است. 

وی  افزود: استانداردهای کارخانه ای را به نام این صنایع ثبت خواهیم کرد  تا ضمن حفظ مالکیت معنوی، استاندارد های ملی هم به همان سمت حرکت کند.

شریعتی ، استاندارد سازی و افزایش کیفیت ساخت و ساز را یک الزام دانست و گفت:  بی توجهی به استانداردها در ساخت و ساز ها در بلند مدت، حوادث طبیعی و خسارتهای جبران ناپذیری را به دنبال دارد .

وی خطاب به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی گفت: با تولید مصالح ساختمانی استاندارد و رعایت مقررات فنی، برای حفظ سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی از هیچ کوششی دریغ نشود.

بنیانگذار صنعت بتن کشور هم  طی سخنانی به تشریح اقدامات مجموعه تولیدی بتن و رعایت قوانین و استاندارد در صنعت بتن اشاره کرد.

علی اصغر کیهانی خواستار رفع مشکل سیمان صنایع بتن شد و گفت: سیمان باید تولید ، توزیع و مصرف آن استاندارد باشد این در حالی است که سیمان با ورود در بورس به نحوی به نحوه استاندارد آن لطمه وارد می کند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد  مکاتبات زیادی را برای سه موضوع تولید، توزیع و مصرف در سال های گذشته  انجام داده  و این روند مورد تقاضای صاحبان صنعت بتن است تا سیمان به متولیان سیمان به صورت مستقیم فروخته شود و براین فروش نظارت جدی داشته باشند تا شاهد قیمت های نجومی سیمان در بازار نباشیم .

کیهانی افزود: وزاری صنایع، بازرگانی، استاندار و دادستان وقت تأکید نمودند که ۷۰ درصد  سیمان کارخانجات سیمان بر باید توسط کارخانجات سیمان بدون واسطه و با نظارت فروش صحیح به مصرف کننده بصورت استاندارد تأمین و ۳۰ درصد باقی مانده به مصالح فروش ها با قید این مطلب که سیمان مربوطه در حوزه مصارف بنایی باید مصرف شود و استفاده از آن در مصارف و کارهای سازه ای اجتناب گردد . 

در پایان این نشست جاوید خطیبی به عنوان مسئول بنیاد ملی حامیان استاندارد در استان البرز و  حسین شیر محمدی به عنوان مسئول  بنیاد ملی حامیان استاندارد در استان قزوین منصوب شدند.