معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز از جابه‌جایی ۹۳هزار و ۱۰۳ مسافر توسط ۶ هزار و ۴۱ دستگاه ناوگان عمومی از ابتدای طرح نوروزی تا پایان 15 فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز میثم قدمی اظهارکرد: از زمان آغاز طرح سفرهای نوروزی(۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تا پایان اجرای آن(۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۱) در مجموع ۹۳ هزار و ۱۰۳ مسافر در استان طی ۶ هزار و ۴۱ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد را در تعداد مسافر و ۱۹ درصد کاهش را در تعداد سفر نشان می‌دهد.
وی با تاکید براینکه برای پاسخگویی مناسب به تقاضای سفر و سهولت بیشتر در جابه‌جایی مسافران از تمام ظرفیت فعال ناوگان حمل و نقل استان استفاده شد، افزود: در این ایام ۳٠٠ دستگاه اتوبوس، ۵٠٠ دستگاه مینی بوس و۴٠٠ دستگاه سواری کرایه درقالب ۲۸ شرکت حمل ونقلی به مسافران خدمت‌رسانی کردند.
این مسئول در ادامه با اشاره به تشدید نظارت‌ها برای رصد کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، گفت: در این ایام علاوه بر کنترل‌های سیستمی، از سه هزار و ۶۱۲ ناوگان حمل و نقل عمومی در قالب ۱۹۵گشت نوروزی بازدید به عمل آمد.
قدمی با بیان اینکه در این نظارت‌ها تمام نکات ایمنی، بهداشتی، استفاده از ماسک، سلامت خودرو و…. مورد رصد قرار گرفت، تصریح کرد: هدف این گشت‌ها کنترل سفرهای نوروزی، رعایت ظرفیت‌های سرویس‌دهی توسط شرکت‌های مسافری، نظارت بر سوارکردن و پیاده‌کردن مسافران، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نهایت سلامت مسافران و سفر ایمن بود و خوشبختانه ضمن ارتقای رضایتمندی مسافران شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در استان بودیم.
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری مطلوب شرکت‌ها و تشکل‌های صنفی و همچنین سایر دستگاه های متولی استان تا پایان طرح سفرهای نوروزی خدمات به بهترین شکل ممکن به مسافران ارائه شد و در خصوص جابه‎جایی مسافران دغدغه‌ و کمبودی نداشتیم.