با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایرانی اسلامی و اهمیت مسائل دینی حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق در نشستی خبری با اصحاب رسانه درباره اولین رویداد استارتاپی قرآنی (طراحی نمادهای ایرانی اسلامی ویژه نخستین بوستان قرآنی شهر کرج)؛ دومین رویداد پیشگامان استان البرز و معرفی شروع بکار قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان البرز صحبت کردند و توضیحاتی را ارائه دادند.

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار  در این‌نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ضمن تببین و تأکید بر فعالیت های این حوزه اظهار کرد: این استارت آپ در نوع خودش اولین مرتبه است که برگزار می شود و هدف این برنامه جمع آوری ایده های قرآنی است همچنین میزبانی این رویداد کشوری در البرز اولین تجربه ماست ؛ انتظار داریم که ایده های خوبی توسط مردم و نخبگان ارائه شود تا با این طرح ها بتوانیم درآینده نزدیک در طراحی اولین پارک قرآنی شهر کرج شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

ولایی برحق گفت: استارتاپ ها در تلاش،هستند بهترین ایده‌های شهری را برداشت کنند و با کمک مسوولان در شهر اجرایی شود و با اجرای آن بعد از گذشت سالها بسته مناسبی برای ظرفیت های فرهنگی کشور میسر شود تا در آینده هم نسل های دیگر از این طرح ها بهرمند شوند.

رییس دانشگاه مشکات ولایت نیز در این جلسه گفت:این رویداد در ۱۹ آبانماه برگزار خواهد شد؛ تا کنون ۵۰ نفر در این‌پیش رویداد شرکت و ایده هایشان را ثبت کرده اند و نتایج در اختیار داوران قرار داده تا به نفرات برتر جوایز اهدا شود و از ایده های برتر برای بوستان قرآنی استفاده گردد.

صالحی بیان کرد: این‌ایده ها در در غالب هسته نوآوری پیگیری و در ادامه تجاری سازی می شود و بعد ثبت شرکت های آنان انجام می گردد، این استارتاپ با هدف اشتغال‌زایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در زمینه قرارگاه جمعیتی افزود : موضوع سالخوردگی را اگر ما تدبیری برای،آن نیندیشید در ۱۵ سال آینده وارد چاله پیری در سطح کشور خواهیم شد؛ تا  سال ۱۴۲۰ جمعیت کشور صعودی خواهد بود و در ادامه نزولی می شود که این امر باعث خواد شد که درآینده امکان حق پرداخت بیمه بازنشستگی وجود نداشته و از نظر امنیت، اجتماعی،و … کشور دچار مشکلاتی شود.

آثاری مدیرکل بانوان استانداری البرز نیز در محور سوم این‌جلسه اظهار کرد: امیدواریم‌با موتور پیشران‌رسانه کاستی ها و عقب ماندگی ها در زمینه کاهش جمعیت جبران‌نماییم و ما جزو چهار استان کشور هستیم‌که در زمینه زادو ولد دارای رشد بسیار پایینی بوده ایم.

آثاری بیان کرد: دستگاههای فرهنگی و اجتماعی استان مکلفند در زمینه جریان‌سازی، گفتمان سازی،در این راستا همکاری کرده و ورود کنند؛ با توجه به دستور استاندار چه دستگاه‌های موظف و چه غیر موظف در این زمینه باید وارد میدان‌شده و همکاری نمایند؛ بخشی از کار با ورد سازمان‌ها مردم‌نهاد و ورود آنان محقق خواهد شد.

مدیرکل اموربانوان استانداری البرز با تاکید بر این‌ مسئله ‌که آحاد مردم‌ باید در این‌زمینه ورود کنند اعلام‌کرد: روزانه حدود ۲ هزار سقط، قانونی و غیرقانونی در کشور داریم همچنین در زمینه درمان‌ناباروری فعالیت های خوبی در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: جریان‌اصلی تاثیرگذار در این حوزه تغییر نگرش است در این‌چند ساله قدم‌های خوبی،در مجلس،برداشته شده و زیرساخت ها در حال ایجاد است و حدود ۳۰۰ همایش در استان با همکاری ادارات کل برگزار خواهد شد.

وی در بخشی،دیگر از این‌نشست با اشاره به محور برگزاری دومین رویداد پیشگامان در استان البرز افزود : در تلاش هستیم‌رویداد پیشگام را ‌بیش از گذشته تببین و دنبال کنیم؛ مادراین رویداد با حضور اندیشکده های توانمند کشور و البته استان البرز بدنبال حل مسئله هستیم؛به فرض مثال مسائل متعددی در کشور هست که باحضور تیم های چند نفره از اندیشکه های مختلف یا اقشار مختلف مردم بویژه جوانان آنها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهیم و به جهت حل معضلات و مشکلات طرح ها و ایده ها توسط این افراد به مسئولین ذربط ارائه می گردد.

وی تاکید کرد: همراهی رسانه ها در تمام موارد مطروحه در این نشست خبری امری بسیار تاثیرگذار و کارگشا خواهد بود.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش