به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدیران استان، حل مشکلات معیشتی و تامین مسکن معلمان را یک مسئولیت مهم بدانند/ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر در استان باید با سرعت دنبال شود/جامعه فرهنگیان بعنوان افراد معتمد جامعه، نقش موثری در برگزاری انتخابات پرشور پیش رو، دارند/اولین مرکز […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدیران استان، حل مشکلات معیشتی و تامین مسکن معلمان را یک مسئولیت مهم بدانند/ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر در استان باید با سرعت دنبال شود/جامعه فرهنگیان بعنوان افراد معتمد جامعه، نقش موثری در برگزاری انتخابات پرشور پیش رو، دارند/اولین مرکز دولتی گامانایف کشور در البرز راه اندازی می شود/۱۵۰۰ مدرسه برای برپایی کلاس های یک شیفته در البرز نیاز داریم.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: نهضت مدرسه سازی در استان روند بسیار خوبی را طی کرد و تا پایان امسال، ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه تکمیل می شود و باید برای تحقق مصوبه سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان تحت عنوان ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز با جدیت وارد عمل شویم.
مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان که روز یکشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، با تاکید بر اینکه باید نهایت همراهی و همکاری را برای تامین مسکن فرهنگیان داشته باشیم، افزود: راه اندازی تعاونی های مسکن بدون قید و شرط های سخت گیرانه، ارائه تسهیلات و بسته های تشویقی از سوی شهرداری ها و تخصیص اراضی مناسب، از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: معلمان از اقشار شریف جامعه با درآمدهای پایین هستند که باید به شکل های مختلف برای حمایت از آنها اقدام کنیم از این رو راه اندازی و تسهیل روند فعالیت تعاونی ها ضرورت دارد.
عبداللهی با اشاره به اقدامات موثری که در راستای ارتقا سرانه های بهداشتی و درمانی استان شکل گرفته، گفت: با پیگیری های صورت گرفته و عنایت ویژه دولت، تا پایان دولت سیزدهم حدود هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه درمان استان اضافه می شود.
وی افزود: از سوی دیگر نیز اولین مرکز دولتی گامانایف (درمان سرطان از طریق پرتو درمانی) کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳ در البرز راه می شود.
استاندار البرز گفت: نهضت مدرسه سازی در استان روند بسیار خوبی را طی کرد و تا پایان امسال، ساخت بیش از ۱۰۰ مدرسه تکمیل می شود و باید برای تحقق مصوبه سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان تحت عنوان ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز با جدیت وارد عمل شویم.
وی افزود: نباید این روند کند و یا مختل شود بلکه ضرورت دارد تمامی متولیان امر پای کار باشند و از ظرفیت خیرین نهایت بهره برداری صورت گیرد چراکه خود را متعهد به ساخت حداقل ۳۰۰ مدرسه کرده ایم.
عبداللهی گفت: خیرین، همراهی بسیار خوبی دارند ولی یکی از مشکلات اساسی، تامین اراضی مناسب در مناطق هدف است که باید از سوی شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی و… برای این موضوع چاره اندیشی عاجل شود.
وی افزود: باید سازنده ها و انبوه سازان را نیز به مسئولیت های اجتماعی آگاه کنیم و طبق ضوابط برای هر ۲۰۰ واحد مسکونی، ساخت یک مدرسه الزامی دارد.
استاندار البرز گفت: برای اینکه کلاس ها یک شیفت و ۳۰ نفره شود هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان نیاز داریم و با توجه به این امر باید نهضت مدرسه سازی با اهتمام ویژه ای و به صورت هفتگی دنبال شود.
وی افزود: باید موانع را از راه خیرین برداریم به مسیر را برای فعالیت آنها هموار کنیم، زمانی که یک خیر تحت عنوان بنیاد خیریه نصر متعهد شده ۵۰ مدرسه برای البرز بسازد باید آن را ارج نهیم و بسترهای لازم را مهیا کنیم.
عبداللهی گفت: کارگروه شناسایی و احصا اراضی مناسب برای ساخت مدارس تشکیل شود و براساس نقاطی که مشخص شده، اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه ساخت و توسعه هنرستان ها در استان باید به شکل ویژه دنبال شود، افزود: استان البرز در حوزه کشاورزی بسیار فعال و مطرح است از این رو راه اندازی هنرستان های کشاورزی برای این استان یک ضرورت است که باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: به طور قطع جامعه فرهنگیان با توجه به اینکه افرادی موثر و قابل احترام در جامعه هستند، نقش موثری در تبیین گری و ایجاد شور و مشارکت خواهند داشت.
وی با قدردانی از حضور پرشور مردم و بخصوص جامعه فرهنگیان در استقبال از دومین سفر امیدبخش رئیس جمهور محترم به استان، افزود: این حضور بسیار معنادار و امید آفرین بود چراکه نشان از امید و اعتماد مردم به خدمتگزاران خود بود.
عبداللهی با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت در انتخابات، گفت: بر این اساس همچنان نیز مشارکت قشر فرهیخته فرهنگیان موثر و تعیین کننده است.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش