به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ با توجه به اهمیت و جایگاه درمان در کشور ایران و بویژه درکلانشهر کرج در یک مصاحبه کوتاه با معاونت خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز سعی کرده ایم با نگاهی کوتاه به حوزه درمان درباره کمبودها، کاستی ها و بررسی بخشی از عملکرد این حوزه در […]

به گزارش پایگاه خبری وطن بیدار؛ با توجه به اهمیت و جایگاه درمان در کشور ایران و بویژه درکلانشهر کرج در یک مصاحبه کوتاه با معاونت خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز سعی کرده ایم با نگاهی کوتاه به حوزه درمان درباره کمبودها، کاستی ها و بررسی بخشی از عملکرد این حوزه در مجموعه اداره کل درمان تامین اجتماعی استان البرز را مورد بحث و گفتگو قرار دهیم.

 ابتدا توضیحی درباره مجموعه های درمانی تحت نظر اداره کل درمان تامین اجتماعی البرز بفرمایید

ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهادت رئیس جمهور محترم و همراهانشان را تسلیت عرض می‌کنم، این مجموعه از سال ۶۹۱۳ به عنوان مدیریت درمان منطقه کرج مشغول به فعالیت بوده، که پس از تشکیل استان البرزدر سال ۱۳۸۹ به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز تغییر نام داد، در حال حاضر این مدیریت دارای دو بیمارستان البرز(با ۳۶۰ تخت فعال) و هشتگرد (۳۲تخت فعال) در سطوح تخصصی و فوق تخصصی در حال ارائه خدمت به بیمه شدگان می باشند.

همچنین در شهر کرج مرکز جراحی محدود و سرپای شهید حاجی‌زاده (در منطقه فاز ۴ مهرشهر) ارائه دهنده خدمات تخصصی چشم پزشکی می باشد.

 4 پلی کلینیک تخصصی شهید بهشتی (بزرگترین مرکز سرپایی کشور)، شهید دکتر مجیدیان راد، شهید فهمیده فردیس و نظرآباد به صورت شبانه روزی در سطح استان ارائه دهنده خدمات درمانی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی می باشد. درمانگاه تخصصی اشتهارد نیز به عنوان مرکز تک شیفت به بیمه شدگان آن شهر ارائه خدمت می دهد.

مرکز دندانپزشکی رجایی شهر کرج به صورت تخصصی و در دو شیفت مشغول ارائه خدمات دندانپزشکی به بیمه شدگان محترم می باشد.

 معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی با بیش از ۱۷۰۰ مرکز تشخیصی و درمانی شامل بیمارستان، پزشکان، داروخانه ها، مراکز پاراکلینیکی دارای قرارداد برای ارائه خدمات درمانی است.

چرا با وجود تخصص‌های مختلف پزشکی در مراکز مدیریت درمان تامین اجتماعی همچنان شهروندان جهت دریافت ارائه خدمت باید در صف باشند و یا روزها منتظر نوبت یک متخصص در درمانگاهی تامین اجتماعی بمانند

 استان البرز دارای وسعت کم و تراکم جمعیتی بسیار زیاد می باشد به طوری که طبق آخرین برآورد استانداری البرز متوسط جمعیت در هر کیلومتر مربع این استان ۱۰ برابر استاندارد کشور است؛ بنابراین ارائه خدمات به این جمعیت یک عزم جدی را می‌طلبد. تعدادی از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت شبانه روزی با مراجعه متوسط روزانه ۱۰۰۰۰ نفرارائه خدمت نیز انجام می دهند.

همچنین با در نظر گرفتن جمعیت شناور در استان البرز بسیاری از مراجعین ما بیمه شدگان شهر تهران هستند اما بدلیل سکونت در این استان برای دریافت خدمات تشخیصی درمانی به مراکز سطح استان مراجعه می نمایند.

 استان البرز جزء استان های مهاجر پذیر کشورمی باشد، که این جمعیت مهاجر نیز جزء بیمه شدگان و مستمری بگیران قرار می گیرند. مدیریت جدید درمان استان با گسترش مراکز خدمات درمانی در تلاش است تا بتواند خدمات بهتر و بیشتری را به عموم مردم و بیمه شدگان ارائه دهند.

لطفا درباره پروژه‌هایی درمانی تامین اجتماعی البرز توضیح دهید

سازمان تامین اجتماعی با توجه ویژه مدیرعامل محترم و هیات مدیره سازمان و با پیگیری نمایندگان محترم مجلس و تلاش مضاعف و بسیارکارساز استاندار محترم استان البرز با تلاش شبانه روزی توانسته کلنگ زنی و احداث پروژهای مهمی همچون بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی هشتگرد را آغاز کند و بزودی شاهد کلنگ زنی پل کلینیک جدید شهید بهشتی، پلی کلینیک شبانه روزی نظرآباد، پلی کلینیک جدید حصارک و مرکز اسناد پزشکی خواهیم بود تا امکان ارائه خدمت تشخیصی درمانی بیشتری به مردم عزیز استان انجام شود. امید است که ساخت همه این مراکز در طی سال جاری شروع شود و در یک دوره زمانی ۳ الی ۴ ساله تمام مراکز استان به یک وضعیت مطلوبی دست پیدا خواهند کرد.

تلاش کلیه همکاران محترم اینجانب در مدیریت درمان استان البرز ارائه مطلوب خدمات درمانی به بیمه شدگان عزیز می باشد که لازم است این عزیزیان نیز جهت استفاده بهینه از امکانات موجود ضمن رعایت استانداردهای تعریف شده از طریق نظام ارجاع به پزشکان مراجعه نمایند تا ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع استفاده مطلوب و منطقی از خدمات درمانی موجود انجام پذیرد.

چه تعداد تخت بیمارستانی فعال تحت نظر مدیریت درمان وجود دارد

درمجموع بیمارستان البرز و بیمارستان هشتگرد  با ۴۰۰ تخت درمانی و مرکز جراحی محدود و سرپایی شهید حاجی‌زاده با ۱۰ تخت درمانی، ارائه خدمت به مراجعین را انجام می دهند؛ در صورت تکمیل پروژه بیمارستان هشتگرد، تخت‌های موجود به حدود ۶۰۰ تخت فعال در سطح استان خواهد رسید که می‌توان همراه با بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی کمکی قابل توجهی به درمان استان و رفع نیاز مردم نماید.

در پایان اگر مطلبی هست بفرمایید

بیمه شدگان محترم مطمئن باشند همکاران ما در مدیریت درمان استان، سازمان تامین اجتماعی و شخص مدیرعامل محترم و معاونت درمان سازمان و همه مقامات استانی از جمله استاندار، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه و همه کسانی که در استان مسئولیت دارند در تلاش هستند که مشکلات درمان استان را به بهترین شکل ممکن برطرف سازند و انشالله این رتبه پایین استان از نظر سرانه درمان که معادل استان سیستان و بلوچستان هست را در اسرع وقت بهبود بخشیده و خدمات درمانی که شایسته مردم محترم استان البرز را ارائه نمایند.

  • نویسنده : علیرضا نصیرمنش