یادادشت:حشمت اله بهادری شاخصه‌های علوم اجتماعی مربوط به روابط عمومی و نقش آن درفعالیتهای برون سازمانی در پیشبرد اهداف سازمان‌ها نقش موثر و کلیدی ایفا میکند .علم روابط عمومی که از آن به عنوان دستاورد چندین سال اخیر یاد میشود اگر به نحوه شایسته و اصولی در یک سیستم پیاده شود می‌تواند تاثیر خود را […]

یادادشت:حشمت اله بهادری

شاخصه‌های علوم اجتماعی مربوط به روابط عمومی و نقش آن درفعالیتهای برون سازمانی در پیشبرد اهداف سازمان‌ها نقش موثر و کلیدی ایفا میکند .
علم روابط عمومی که از آن به عنوان دستاورد چندین سال اخیر یاد میشود اگر به نحوه شایسته و اصولی در یک سیستم پیاده شود می‌تواند تاثیر خود را در همدلی وهمگرایی درون سازمانی و برون سازمانی ایجاد کند.
عمده فعالیت و اهداف نظام کارآمد روابط عمومی در دوبخش درون سازمانی و برون سازمانی خلاصه شده است که هر کدام وظایف و تعاریف مختص خود را دارند، در فعالیتهای برون سازمانی تمام کارهایی که در خارج ازمجموعه درراستای اهداف نهایی سازمان و ارتباط موثر با سایر ادارات و نهادها از ماموریتهای مهم روابط عمومی به شمار میرود.
ولی در بخش درون سازمانی همانگونه که در بالا اشاره شد پیاده سازی عملکرد شایسته و اصولی اهداف و برنامه های سازمان با همکاری و همدلی واحدهای داخلی میسر خواهد بود .
سازمان و شرکتهایی موفق اند، که علاوه بر داشتن روابط عمومی درون سازمانی، قابلیت ارتباط موثر با محیط اطراف خود راهم داشته باشند